Interjú Filip Lazarčíkkal a Beyond Barber Lounge-ból
Filip Lazarčík a Beyond Barber Lounge-ból: Booqme. nélkül már nem tudnánk működni
Hogyan segítenek a Booqme. szolgáltatásai egy ismert borbélynak, és mit értékel leginkább ebben a foglalási rendszerben?

Mely szektorban és mióta vállalkozik?
A Beyond Barber Lounge – egy férfi borbélyszalon – 2022 óta működik Nyitrában.
Mi vezette Önt a borbélyszakmához? Régóta ez volt a célja?
Az életem nagy részét külföldön töltöttem, és amikor visszatértem Szlovákiába, kaptam egy ajánlatot, hogy tanuljam meg ezt a mesterséget. Megfogott a gondolat, hogy valami olyat csináljak, ami tetszik, és közben otthon, Szlovákiában maradhatok. Idővel körvonalazódott, hogy saját utat is járhatok és sikeres lehetek. Így belevágtam.
Emlékszik a kezdetekre? Milyen volt? Könnyen ment, vagy nehéz időszak volt?
A kezdetek bonyolultak voltak. El kellett adnom a lakásomat, hogy finanszírozni tudjam a szalon berendezését. Nehéz és stresszes időszak volt. Az ember sosem tudja előre, hogy sikerülnek-e a tervei. De ha valaki 120%-ot belead, a siker előbb-utóbb jön.
Nagy kockázat volt eladni a lakást a vállalkozás miatt… Volt olyan időszak, amikor fel akarta adni, vagy mindig tudta, hogy ez az, amit csinálni akar?
Szerintem bármely szektorban, ha az ember 120%-ot belead a munkába és soha nem mondja azt, hogy „elég jó”, akkor az eredmények jönni fognak, és a vállalkozás fejlődni fog. Mindig vannak új tervek, mindig van min dolgozni – nem szabad engedni.
Nagyszerű hozzáállás – folyamatosan újabb és nagyobb célokat tűz ki maga elé, és ez hajtja előre.
Pontosan, a korábbi külföldi munkahelyeimen is mindig a maximumot nyújtottam. De ezt nem mindig ismerték el. Most viszont a saját vállalkozásomban látom az értelmét, és tudom, hogy ennek meglesz az eredménye.
Össze tudná hasonlítani a külföldi vállalkozást a szlovákiai helyzettel?
Külföldön sosem dolgoztam borbélyként, de ha összehasonlítom a külföldi szalonokat a szlovákiaiakkal, nálunk magasabb a színvonal. Texasból, Kanadából vagy Belgiumból érkező ismerőseim mindig megjegyzik, hogy a mi szalonjaink, hajvágásaink és részletek iránti érzékenységünk egészen más szinten van. Külföldön ezeket nem veszik ennyire komolyan, inkább futószalagként működnek, „következő!” stílusban.
Úgy gondolja, hogy manapság a technológiai lehetőségeknek köszönhetően könnyebb vállalkozni? Mindig is saját utat akart járni?
Mindig is saját vállalkozást akartam, csak nem tudtam, mi lenne az, ami érdekelne. Van, aki már 15 évesen tudja, hogy garázst akar és autókat szerel. Ha van cél, minden könnyebb. Kipróbáltam több munkát is, de sokáig nem találtam, mi lenne az én utam. Aztán jött a hajvágás… Biztonságos vállalkozásnak tűnt, mert ha az ember igyekszik és jó benne, kicsit többet ad az embereknek, mint amit megszoktak, akkor visszatérnek. Ebben a szektorban a munka szinte mindig garantált. A borbély szakma más – biztonságos, csak nem szabad elengedni a színvonalat.
Miben különbözik Ön szerint a Beyond Barber Lounge más borbélyszalonoktól? Miért érdemes Önhöz jönni?
Amikor elkezdtem, elemeztem a helyzetet – mit szeretnék én vendégként. Részletgazdag ember vagyok, és azt akartam, hogy az ügyfelek minden előnyt élvezzenek. Először is nagy, szép teret akartam. Tisztát, higiénikusat és egyben luxus jellegűt. Saját parkolóhelyeink vannak, ami nagy előny. Fontos a vendég kényelme. Dicsérik nálunk a tisztaságot, a jó hangulatot. Jó a csapat, nálunk mindig jó a hangulat. Természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a hajvágásra, a részletekre, hogy otthon ne kelljen utólag igazítani. Figyelünk arra is, hogy minden látogatáskor ugyanazt a minőséget kapja az ügyfél, és ne lazítsunk a munkán. Ezek azok az elemek, amelyek után az emberek azt mondják: „WOW”. Nem engedünk a színvonalból – ez meglátszik az értékeléseinken is, már több mint 800 van belőlük. És sokat segített nekünk az Önök foglalási rendszere is, amit az emberek nagyon dicsérnek.

Ha már a Booqme-nél tartunk, milyen csomagot használ jelenleg?
A Business csomagot – kezdettől fogva.
Melyik Booqme. szolgáltatást értékeli a leginkább?
Valószínűleg azt, hogy az emberek saját maguk foglalnak időpontot. Megtanítottuk őket erre. Már alig hívnak emiatt. Megmondtuk az ügyfeleknek, hogy együttműködünk a Booqme-mel – ez egy kényelmes foglalási rendszer számukra. Eleinte sokan panaszkodtak, hogy nem tudják, hogyan működik, de megtanulták és most elégedettek. A foglalás nem tart tovább egy percnél.
Hogyan változtatta meg a Booqme foglalási rendszer az Ön vállalkozását?
Nélküle ez már elképzelhetetlen. Teljesen a Booqme-re támaszkodunk – nélküle már nem tudnánk működni. A lehető leghatékonyabban akarunk dolgozni, és minden beállítást a saját igényeink szerint tudunk elvégezni. Írtunk is a foglalás módosításának lehetőségével kapcsolatban, ami sokat segített.
Van valami, amit hiányol a Booqme-ből, vagy amit javítana?
Amikor kerestem a megfelelő foglalási rendszert, mindent kipróbáltam. A Booqme-n kívül semmi sem győzött meg. Szép a dizájnja, jó a felhasználói felülete. Szinte mindent, amire szükségünk volt, megvalósítottak, most már a rendszer csúcsszinten van. Nincs mit hozzátenni. Azt is észrevettem, hogy Nyitrán több szalon is a Booqme mintájára kezdett el működni. Nekik ez egy kész foglalási rendszer, amelyből semmi sem hiányzik, és minden benne van, amire szükségük van. Például az előre fizetés lehetősége – ez valami elképesztő.
Miért ajánlaná a Booqme-t ismerőseinek?
A Booqme-t a szolgáltatások egyszerűsítése miatt ajánlanám. Ez egy rendszer, amely megszabadít az időpazarlástól, a hétvégi telefonálástól, az egyeztetésektől. Itt minden egy helyen van, látják a szabad időpontokat. Így több ideje marad az embernek az üzletre, a magánéletre, a családra. Kényelmes a vendégnek és a vállalkozásnak is. Sokan dicsérik a Booqme-t, mert nemcsak az időpontokat látják, hanem az alkalmazottakat is, akiket kiválaszthatnak. Emellett könnyen kezelhető. Mi, mint alkalmazottak is elégedettek vagyunk – minden szükséges dolog megvan benne. Ez egy kidolgozott rendszer. Ezért ajánlom mindenkinek a Booqme-t.
Klaudia Horvathova 07.08.2024